Skip to content

ODYSSEY : A collaboration shoes FYC x ELFANDIARY

Elfandiary is a cross-media illustrator from Bandung. His work often focuses on portrait drawing as its main subjects, along with nature and everyday environment. His inspiration comes from different places,...

Elfandiary is a cross-media illustrator from Bandung. His work often focuses on portrait drawing as its main subjects, along with nature and everyday environment. His inspiration comes from different places, with comics being one of the most prominent—from US comics to manga. His use of color conveys different meanings and emotions, making each one of his carry different messages. Go check his portfolio www.instagram.com/elfandiary for inspiration illustration.

Odyssey
Adalah seri karya yang terinspirasi dari kebiasaan individu ( secara personal ) atau kelompok masyarakat/ komunitas/ group ( untuk cakupan yang lebih luas ) dan hubungan yang saling mendukung ( atau yang berlangsung) di dalamnya. Karya odyssey bagian 2 ini bercerita tentang bagaimana proses perjalanan seorang individu dalam setiap fase yang dilaluinya yang mempunyai pengaruh dan membentuk bagaimana sebuah ide disuarakan, dalam menyikapinya dan dalam mewujudkannya ( baik dalam bentuk karya atau keputusan dalam bentuk yang lebih umum / luas ). Dalam ilustrasi ini, bagian-bagian fase perjalanan yang dilalui digambarkan seperti grafik audio sebagai perlambangan ide yang disuarakan.

 

Leave a comment

Your email address will not be published..

Cart

Your cart is currently empty.

Start Shopping

Select options